Typologia Temperamentów w sprzedaży i obsłudze klienta pokazuje, w jaki sposób różne charaktery i osobowości klientów oraz handlowców wpływają na skuteczność procesów handlowych.
Każdy z typów osobowości charakteryzuje się unikalnymi cechami, sposobem komunikacji, potrzebami i preferencjami zakupowymi. Zadaniem handlowca, a także osoby odpowiedzialnej za obsługę klienta, jest rozpoznać z jakim klientem ma do czynienia i dopasować swój styl sprzedaży tak, aby spełnić jego oczekiwania. Jak również zmniejszać ryzyko sytuacji, w których różnica w temperamentach klienta oraz handlowca decyduje o porażce już na starcie rozmowy, a w obsłudze klienta prowadzi do konfliktów i nieporozumień.
⠀
Wykorzystanie Typologii Temperamentów w sprzedaży i obsłudze klienta pozwala na szybsze nawiązywanie kontaktów, budowanie trwałych relacji z klientami, spersonalizowane odpowiadanie na ich potrzeby oraz ostatecznie, zwiększenie skuteczności sprzedaży i jakości obsługi.
⠀
Na szkoleniu z Typologii uczestnicy nauczą się rozpoznawać różne typy osobowości na podstawie zachowań i sposobu komunikacji. Określą swoich “trudnych” klientów i przećwiczą sposoby na rozmowę z nimi. Zrozumieją znaczenie własnego zachowania w oczach klienta i zdobędą praktyczne wskazówki jak przedstawiać ofertę, kiedy zadawać pytania, w jaki sposób zaczynać rozmowę z konkretnym klientem i wiele więcej.