Etap 1
Plan działania.
Niemieckie przedsiębiorstwo IT przeprowadziło szkolenia korporacyjne dla kadry zarządzającej w temacie komunikacji menedżerskiej – rozmów z pracownikami, delegowania zadań, zarządzania zmianą i stresem w zespole. W tych szkoleniach wzięli również udział Liderzy z Polskiego oddziału firmy.
⠀
Jednak już w trakcie wykładów Liderzy z Polski wiedzieli, że wiedza, którą właśnie poznają, nie do końca przekłada się w praktyce na polskie realia.
Poza oczywistą różnicą językową – inną konstrukcją zdań, komunikatów przekazywanych pracownikowi, czy charakterystycznych słów, wyraźne były różnice w mentalności.
Podejście Polaków do pracy, ich oczekiwania, temperament i przyzwyczajenia są inne niż u Niemców.
Podjęliśmy wyzwanie, by przełożyć zdobytą przez Liderów wiedzę korporacyjną na praktykę, którą będą mogli stosować z polskimi pracownikami.
Przełożenie i poukładanie wiedzy zdobytej przez Liderów w Niemczech na polską rzeczywistość, zgodnie z założeniami firmy.
Warsztatowe przećwiczenie technik komunikacji z pracownikiem poznanych w Niemczech – Intensywny trening 90% ćwiczeń na szkoleniu.
Poznanie odpowiedników zwrotów, słów i form udzielania informacji w języku polskim.
Uzupełnienie wiedzy o komunikacji menedżerskiej, wyznaczaniu celów, delegowaniu i radzeniu sobie w sytuacji stresu.
Podczas kilku rozmów online oraz telefonicznych ustaliliśmy, że aby jak najlepiej zaszczepić w Liderach wiedzę zdobytą podczas szkoleń w Niemczech, zalecane jest, aby najpierw odbyli szkolenie za granicą w celu uzyskania wiedzy teoretycznej, a później w przeciągu kilku tygodni zorganizować dla tych osób warsztat praktyczny z Future Skills – który opierałby się na materiałach przygotowanych przez korporację w Niemczech oraz warsztatach, które tam się odbyły.
Wszystkie szczegóły były omawiane podczas spotkań online przed każdym warsztatem.
Na spotkaniach online osoba zajmująca się szkoleniami oraz będąca na warsztatach w Niemczech rozmawiała z naszym konsultantem oraz trenerem prowadzącym.
⠀
Omówione zostało:
⠀
Po takim spotkaniu trener przygotowywał plan warsztatów wraz z metodami, które będą ćwiczone.
Co najważniejsze: Nasze warsztaty Future Skills w 90% opierały się na treningu umiejętności. Wiedzę teoretyczną uczestnicy już posiadali. Oczywiście, jeżeli jakieś pojęcie wymagało dodatkowego wytłumaczenia, było na bieżąco realizowane.
⠀
Tematy warsztatowe, jakie pojawiły się w całym projekcie:
⠀
Każdy z warsztatów opierał się na metodach komunikacji, ponieważ to ona okazała się najcięższym z aspektów do przełożenia dla uczestników szkolenia. Metody, które uczestnicy poznali w Niemczech, a które znamy w Polsce, są w większości takie same. Jednak ich użycie w stosunku do pracownika już w dużej mierze się zmienia.
⠀
Dlaczego?
Polacy mają inną mentalność, styl życia, oczekiwania i zachowania. Inaczej odbierają pewne komunikaty. Wyrażenia, które Liderzy poznali w Niemczech, mogłyby zostać odebrane przez polskich pracowników jako dziwne, śmieszne, nienaturalne.
⠀
Do przeprowadzenia warsztatów zaangażowano dwóch trenerów Future Skills – Panią Małgorzatę Niski oraz Pana Artura Płonkę. Trenerzy ściśle współpracowali ze sobą, z firmą oraz z naszym konsultantem, aby warsztaty były jak najbardziej efektywne i dopracowane.
Szkolenia odbyły się w luźnej atmosferze, z nastawieniem na praktykę i 90% ćwiczeń, bez zbędnego teoretyzowania.
Uczestnicy byli mocno zaangażowani i chętnie brali udział w kolejnych ćwiczeniach.
Wyspa Skarbów to gra zespołowa, w ramach której zespoły rywalizują o skarby na wyspie. Celem rozgrywki jest doświadczenie zarówno skutecznego jak i mało efektywnego sposobu przekazywania poleceń i informacji dotyczących treści zadania w zespole. Aktywny trening wielu umiejętności, m.in.; komunikacji, decyzyjności, przekazywania poleceń. Gra wzmacnia zaangażowanie i motywację.
Kwestia Czasu to firma w pigułce. Ta gra to symulator mechanizmów firmy, współpracy działów i codziennych zadań pracowników. Gracze (uczestnicy szkolenia) są pracownikami różnych działów organizacji, która przechodzi bardzo intensywny tydzień pracy oraz zmiany.
Gra stymuluje umiejętności takie jak zarządzanie zadaniami w czasie, organizacja pracy własnej, współpraca w zespole czy ustalanie priorytetów. Uczestnicy szkolenia muszą reagować szybko i sprawnie, bo każda chwila może okazać się decydująca. Dodatkowo czekają na nich utrudnienia takie jak nieprzewidziane wypadki w firmie, niezapowiedziane wydarzenia, wrzutki i nagłe pilne zadania.
Gra szkoleniowa Fabryka życzeń to trening radzenia sobie ze zmianą. Ćwiczy elastyczność w biznesie. Jest to gra symulacyjna pracy w organizacji, podczas której uczestnicy doświadczają sytuacji zmiany na wielu płaszczyznach. Reakcja na zmiany i umiejętności menedżerskie decydują o powodzeniu w wykonaniu zadania. Gra rozwija takie umiejętności jak: dostosowanie się do nowej sytuacji, elastyczne działanie w zespole, udzielanie informacji, dowodzenie.
Chcesz wiedzieć, jak mógłby wyglądać taki projekt w Twojej firmie? Napisz do nas. Oddzwonimy do Ciebie i odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz lub zadzwoń do nas. Odpowiemy na Twoje pytania, pomożemy dobrać program szkolenia i jego formę.
tel.+48 531 058 864 | szkolenia@futureskills.pl