Statki Kupieckie
Uczestnicy są podzieleni na 5 drużyn – 5 statków z 5 krajów (Haiti, Kuba, Gwatemala, Puerto Rico, Jamajka). Każda drużyna otrzymuje indywidualne koszyki towarów w zamówieniu. Dzięki wymianie handlowej w trakcie gry oraz podejmowanym decyzjom drużyny pozyskują bądź tracą określone towary.
⠀
Ilość towarów w obiegu jest ograniczona, ale wystarczająca, aby każdy miał szansę na zwycięstwo. Statki (drużyny) poruszają się na planszy zgodnie z określonymi zasadami, w określonej kolejności.
⠀
Niebezpieczeństwa na Morzu
W trakcie gry pojawią się niespodziewane ZDARZENIA dotyczące wszystkich statków. Polegają one na tym, że każdy zespół ma do rozwiązania to samo zadanie. Za prawidłowe rozwiązanie zadania przewidziana jest nagroda w postaci pakietu zasobów – im wyższe miejsce na podium, tym wyższa nagroda.
Podczas pokonywania Zdarzenia nie ma możliwości, aby drużyny zremisowały, musi być wyraźne rozdzielenie każdego miejsca, bowiem nagrody za dane miejsce są niepowtarzalnym i niepodzielnym koszykiem określonych towarów. Zdarzenia mogą mieć charakter mini zadań edukacyjno/szkoleniowych lub wyłącznie integracyjnych.
⠀
Droga do Portu
Gra trwa do momentu kiedy ostatni statek dopłynie do portu lub załoga ostatniego statku w grze podda się jednak nie dłużej niż 12 tur.
Zwycięża ta drużyna kupiecka, która osiągnie najlepszy wynik finansowy na zakończenie wyprawy.